Wim werd door vtbKultuur gevraagd om het platform op punt te zetten, het project te managen en de start-up te leiden.
Planidoo is een online software platform (SaaS) dat je helpt om samen met je vrienden, buren, vrijwilligers en/of vereniging vrijetijdsactiviteiten en evenementen te organiseren.
Na een grondige analyse van de reeds ontwikkelde software werd in de zomer van 2016 een strategisch project gestart op basis van 4 pijlers:
- website bezoek verhogen
- conversie van website bezoekers naar gebruikers verbeteren
- talrijke belemmeringen voor gebruikers identificeren en verhelpen om de customer experience optimaal te maken
- financiële zelfstandigheid realiseren
Na de start van meerdere Google AdWords campagnes (SEA twv 10.000$/maand dankzij de Google Grants), verbeteren van de content (SEO), doelgerichte acties op social media, e-mailings en inzet van Marketing Automation (referal) steeg het aantal website bezoekers van enkele honderden per maand naar bijna tienduizend per maand zowel organisch (SEO), als paid (SEA), als referal (social en DM).
De conversie van bezoekers naar gebruikers die zich inschreven of het platform probeerden ging van enkele tientallen per maand naar zevenhonderd. De bottlenecks in customer experience werden weggewerkt en begin 2017 was Planidoo klaar voor de toekomst en de laatste pijler van de opdracht, de financiële zelfstandigheid.
De opdracht liep van juni 2016 tot aan de “verkoop” van Planidoo aan Give-a-day in december 2017.
- Interim Management
- Marketing
- Marketing Automation
- Product Development
- Product Marketing