Als eigenaar van een KMO weet je hopelijk al dat je online marketing moet doen zowel voor B2C als voor B2B producten. Voor wie het nog niet weet: B2B aankopers verklaren dat ze zich voor 70% van hun aankopen baseren op online (Forrester research). Als je dus niet of niet goed aanwezig bent online verlies je klanten.
Wat zijn de opties?
Je werft een fulltime online marketeer aan. Dat kan goed werken als je groot genoeg bent en weet wat je nodig hebt om online te groeien. Maar het is een risico. Niet vanwege de investering, elke goede jonge marketeer kan je een goede ROI geven, maar vanwege de complexiteit van marketing tegenwoordig.
Een eeuw geleden riep de oprichter van een groot Duits bedrijf tegen zijn directieteam over “Marketing of Products”, een nieuwe cursus die in 1904 aan Wharton, Universiteit van Pennsylvania, gestart was nog de historische woorden “Marketing, was ist das denn? Verkaufen sollen Sie!” Tegenwoordig kan geen enkel bedrijf nog zonder marketing, ook al denken sommige dinosauriërs nog van wel. Wie nu nog zonder marketing denkt te kunnen, sterft uit. In een middelgroot bedrijf vind je al gauw 5 tot 10 mensen op een marketingafdeling. In grote bedrijven kunnen marketingafdelingen al snel in de honderden lopen. Uit een onderzoek uit 2012 van de American Marketing Association en Duke University blijkt zelfs dat de marketingafdeling in grote bedrijven gemiddeld 11% van het totaal aantal werknemers uitmaakt. 11%! Social Media, analytics, customer experience, videografie, co-marketing, marketingtechnologie, marketingautomatisering… de lijst is lang van nieuwe taken die worden toegevoegd aan de marketingafdeling bovenop de bestaande taken op het gebied van communicatie en productmanagement.
Een andere optie voor een eigenaar van een KMO is… het zelf doen! Dat kan werken, als je er voldoende tijd kan insteken om het te leren en bij te blijven want anders haal je het niet meer. Hoor je het al in Keulen donderen als het gaat over database management, native advertising, display, personas, DMU, UTM link tagging, slugs, UX, dynamic forms, server based tracking, friction hunting, data scraping, user generated content, Call-To-Action, total acquisition cost, … begin er dan niet aan. Als je geen boekhouder bent, huur je een boekhouder in. Als je geen IT’er bent, huur je een IT’er in. Waarom zou je je online marketing (dat de basis moet zijn voor je bedrijf en groei) dan wel zelf doen?
Laat ons naar je online marketing kijken, we geven je eerlijk advies over wat je beter kunt doen en zelfs over waar je geld kunt besparen. Vaak wordt er veel te veel geld uitgegeven door zogenaamde “marketing experts” voor een te klein resultaat en zit de kost om 1 nieuwe klant te werven veel te hoog. Door ons in te huren, bespaar je dan zelfs geld!
Na een grondige analyse van je online marketing stellen we een strategisch en praktisch Plan van Aanpak voor dat gebaseerd is op groei in leads, omzet en marge. Website optimalisatie, lead generatie, conversie,.. is waar we in uitblinken.
Ben je klaar voor meer website bezoekers, meer offerte aanvragen, hogere lead conversie en dus meer omzet en meer marge?
PS:
Nos clients PME sont principalement situés en Flandre. Bien entendu, nous pouvons également vous aider en français.
Our SME clients are mainly located in Flanders. Of course, we are also happy to help you in English.